mandag 8. juni 2009

twodays.com

Nå vil jeg berøre dere med et hverdagsproblem. Et hverdagsproblemer som rammer de fleste, spesielt dem med skingrende økonomi og som egentlig aldri har nok penger så det strekker helt til. Heldigvis bor jeg fremdeles under samme tak som mamma og pappa, men likevel så merker jeg hvor stort pengebruk man har på ting som bare, ja, er nødvendige og også mindre nødvendige (uten å lyve). Mange av dere regner nok raskt ut hva som er problemet mitt i skrivende stund. Lønningsdag. På jobben min får vi lønning seinest den 10. hver måned. Det vil altså si at vi kan få det fra alt mellom 2. til den 10. Faktisk en vesentlig forskjell indeed.
Jeg har gjeld til langt over øra nesten, heldigvis bare til pappa og ikke noe statelig, men likevel. Jeg liker ikke å skylde folk penger, liker det ikke i det hele tatt. Men det er ikke nok med det, jeg reiser snart til Hellas, som jeg trenger penger til, og at på må jeg (vi, russegjengen) mest sannsynlig betale depositum på russebilen allerede 1.juli. Halleluja, vi tar morsomhetene på forskudd. Anyway, jeg trenger penger. Penger ekke alt, men SKITT!! Jeg sulter.
Heldigvis er det maks 2 dager igjen. To lange dager. To lange, lange dager.
Ikke nok med det, men jeg har gjort en forferdelig tabbe i dag også. Ja, det er virkelig sant; i dag er jeg en forferdelig stor sekk av dumheter. Jeg har vært hos tannlegen på Bislett og i vente på båten hjem måtte jeg selvsagt titte innom diverse butikkvinduer. Se godt. Kjenne. Lukte. Høre. Gråte blod over at jeg ikke kunne kjøpe. Noe. Som. Helst.



Lønningsdag! Hør mitt kall!
Jada, bildet er fra rundt jula.

2 kommentarer:

  1. Takk skal du ha! Veldig hyggelig å høre!

    Lønning er bra, det liker vi :)

    SvarSlett
  2. For all del! Og lønning er alle tiders!

    SvarSlett