søndag 7. juni 2009

One week!

Helt siden jeg var 13år har jeg stått hardt på at jeg ikke skal røre en eneste dråpe alkohol, ikke ha et eneste snev av snus under overleppe/underleppa eller ta et eneste selvpåført trekk av en sigarett før jeg ble myndig, lovlig og atten. Om en uke er den store dagen. En uke i dag og jeg har holdt meg på matta. Egentlig så har det ikke vært noe vanskelig. Fristelsene har aldri vært store. Røyk skal jeg ikke prøve uansett, men nå merker jeg, siden det er innen rekkevidde, at jeg er spent. Hvordan vil jeg reagere? Hvordan vil jeg bli? Hvordan er dagen derpå?
En uke igjen og jeg tar min første slurk av cider. Ja, for jeg satser ikke hardcore første gang. Tar det rolig med det jeg tror jeg vil like og det som frister mest. Øl lukter skit, og sprit.. nei, ikke ennå. Dette innlegget virker kanskje litt på taket. Jeg mener, det høres ut som om jeg skal gjøre noe vilt og spennende som å studere i India, men sant skal sies at dette er et stort steg for meg.

På fredag var mamma og pappa i Sverige, og de handla inn min første alkobestilling. 8 cider. Jeg har nok drikke herifra og frem til russetida...

1 kommentar: