torsdag 23. april 2009

Awesome!!

No surprise! No surprise whatsoever. Jeg er bitt av basillen lik så vanvittig mange andre. Klarer dere å gjette hva jeg er bitt av? Yes, jeg er hekta på sko, shopping, trening og den regla der, men det er ikke noen av de basillene jeg mener nå. Jeg tenker på tatovering, og jeg er så hypp at jeg knapt kan vente til 14.juni hvor jeg forøvrig fyller år. Men jeg har lagt en plan for hva jeg skal ta og jeg har sett et lys i tunnelen. Motiv, spør du? Jo da, jeg vil ha en hinduistisk gud, men ikke hvem som helst. Jeg vil ha sønnen av Shiva og Parvati, og som er herren over intellekt og visdom, nemlig Ganesha (eller Ganesh, om du vil). Han ser ut som en liten dverg med fire armer og et elefanthode. I tillegg til at den ser dødstilig ut, så representerer den noe og kan fungere som en enorm pågangskraft til å prestere - spesielt i sammenheng med viktige avgjørelser, utdanning og yrkesvalg. Også, resten av livet og åra etter jeg er ferdig med de verste kunnskapstidene, vil den fungere som et minne og markør for all arbeidsinnsatsen man har ofret for seg selv og livet man velger å leve. Ergo: Tattisen vil gå til en god sak.
Skitt, jeg blir bare mer og mer overbevist om at this is the one for me. Og, det som gjør det enda kulere, er at jeg veit om en tatovør som kan gå med på å tatovere noen som fyller 18 år i nærmeste fremtid. Jeg håper bare jeg regnes som i nærmeste fremtid!!
Sant skal sies at det er mange motiver jeg vil pryde kroppen min med, men jeg holder meg til en av gangen. Det er dumt å klusse på seg noe man vil angre på i løpet av kort tid, som man ikke kan stå for eller se en mening bak resten av livet.
Mange mener nok at man burde vente enda lenger enn til myndighetsdagen med å tatovere seg, nettopp fordi det burde være noe som er godt gjennomtenkt. Min tankegang lyder midlertidig slik at vi kun lever en gang og at man må følge drømmer. Skulle jeg angre som anda på spisebordet til mor etter at den stakk av med bæra, så vil den likevel fungere som en markør for da jeg var liten, dum, spontan og ufornuftig, og da vil jeg i så fall vil jeg være heldig som fikk oppleve en slik periode også. Vi lærer av våre feil og derfor må feil finne sted.







Pretty awesome, ey?

1 kommentar:

  1. Dette visste jeg ikke, tufsemor, men moro! Ganesha henger over senga mi her i Costa Rica akkurat som han har gjort de siste årene hjemme også. Da jeg var yngre hadde jeg en liten trefigur av ham liggende under puta mi som Helle hadde kjøpt med fra det fjerne utland. Jeg synes han er (litt elefant!) og veldig flotters.

    SvarSlett