søndag 8. mars 2009

My day! Your day! Our day!

8.mars! Det skal man absolutt ikke kimse over. Det er kvinnenes dag i dag. Dagen til meg og alle andre der ute med innovertiss - eller eventuelt bare føler seg som en 100% kvinne/dame/jente.
Gratulerer!

Jeg vil også benytte dette innlegget til å minne værgudene på at mars faktisk er vår første vårmåned - derav vårtemperaturer, våte veier og fuglesang. Hva har gått galt i år?! Min teori er som følger, at vi tar igjen for fjorårets vinter som virkelig var dårlig. Forårets mangel på vinterfasiliteter. Det var.. skuffende. Miserabelt.
Jeg skal ikke lyve, jeg er glad i en ordentlig vinter. Jeg liker å kunne stå i bakken helt til etter påskeferien, men det betyr ikke at det trenger å være enorme mengder med snø overalt. Det skulle heller vært deilig vår her i lavlandet og fantastiske snøforhold på fjellet noen gode doser med meter over havet. Vi får bare krysse fingra, våren må jo komme en eller annen gang anyway.
Når vi er inne på emnet "varmere tider" må vi ikke glemme sommerferien, dere. Den 8 uker lange følelsen av frihet. Tid til å gjøre som du vil. Livet til disposisjon. Perioden for å leve på ordentlig! Noen har kanskje lagt planer alt, noen vil kanskje ikke legge planer, andre venter kanskje på at restplass.no skal komme med noen fantastiske tilbud og andre planerer kanskje i skrivende stund. Vil du vite hva jeg har gjort/gjør? Jeg har gjort/gjør litt av alt!
For det første skal jeg på Norwegian Wood (plan nr. 1), jeg skal til Skiathos på jentetur (plan nr. 2), jeg vil veldiggjerne en tur på øyafestivalen (plan nr. 3), jeg skal jobbe (plan nr. 4), jeg skal være hjemme og kose meg (plan nr. 4), jeg skal legge spontane planer (plan nr. 5), jeg skal finne på noe med min kjære (plan nr. 6), jeg skal være fantastisk aktiv med (plan nr. 7) og stå masse på vannski (plan nr. 8). En fantastisk sommer tror jeg det blir. Rettelse: veit jeg at det blir. Men likevel... det er en ting jeg savner. En ting jeg hadde i fjor og egentlig vil ha vært eneste år, om jeg kan. Og i år har jeg ikke mulighet. Min idealsommer inneholder festival. Herregud, som jeg elsker festivaltilværelsen. Jeg virkelig elsker den. I fjor var jeg på Hove og jeg lengter til Roskilde.. som en idiot. Neste år, når jeg har råd til mer ting fordi jeg begynner å spare tidligere i tillegg til at jeg har gått opp i lønn (noe jeg veit jeg kommer til å gjøre fordi jeg blir 18), da blir det rabalder. Ingenting er som en deilig livekonsert. Gjerne i flertall. En hel uke - om ikke lenger. Sukk...



Hvordan feirer du kvinnedagen i dag? Jeg blei dynka av min kjære da vi skulle se på Nesodden på langs (les: skirenn). Mye til respekt for sin frøken, mange takk.
Han er hawt, hawt, hawt i kjeledress? Ay!

2 kommentarer:

  1. DER GIKK FARSJAN!
    btw, dere to er SWEEET! <3

    SvarSlett
  2. Gjorde han?! Da heia jeg jo helt sikkert på han! :D Vi var en awesome heiagjeng! Jeg lover! :D
    And thank you <3

    SvarSlett