mandag 30. mars 2009

Make it you

Veit dere hva jeg synes er spennende? Det er inspirasjon! Ja, inspirasjon er ordentlig pirrende. Det som gjør fenomenet så kult, er hvordan vi finner det overalt til overalt. Hvordan man skal kle seg, fargekombinasjoner, design på soverommet, huset, hagen - hva som helst. Hvordan fant du ut hvilken hårfrisyre du har? Hvorfor ville du klippe deg akkurat sånn? Ser du, det er stilig!
Mine sterkeste inspirasjonsarenaer, er blant annet media og internett. Men det føler jeg liksom er en selvfølge, media påvirker generelt sett alle. Utenom det, er Oslo en stor inspirajon både gjennom mennesker, bygg, vegger, gater og butikkvinduer. Ut ifra megselv danner jeg da mine egne bilder på ting, lager det til min måte, og putter det kanskje på. Jeg liker å skape noe eget ut ifra andre ting. Det er ikke sånn at man hver eneste dag tar på seg noe unikt, spesielt og mad. Alle har jo søndag, men det er kult å skille seg ut. Det skaper sterkere identitet uten (forhåpentligvis) nødvendigvis å miste trygghetsfølelsen eller tilhørigheten både til seg selv og nettverket rundt seg. Ikke ta alt du ser helt konkret, men gjør det til ditt eget.



















Fokuset på å være seg selv, er stort. Dette er en påstand man kan argumentere sterkt for og ikke minst imot også. Jeg synes det viktigste er at man selv trives i den man velger å være. Vil du være som Paris - your choice!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar