søndag 1. mars 2009

It's cool!

Jeg liker når ting er litt kult. Jeg liker å se kule ting. Kule bilder. Ha på meg kule klær. At andre har på seg kule klær. Se på kul kunst. Høre på kul musikk. Lese en kul artikkel. Gjøre kule ting. Kule sko, kule ski, jeg liker å ha et kult liv. Å bruke "kul" som adjektiv for alle tingene kan fort virke overfladisk, men det er bare dersom du ikke viser hensyn til alle tankene og meningene som kan ligge bak beskrivelsen. At noe er kult, betyr for meg inspirerende, motiverende, gledesspredende, kanskje tankevekkende? Alt kommer an på hvilken sammenheng det settes i og hvilken kategorier av kule (ja, la oss kalle det ting) ting man møter på.
Noe jeg liker veldiggodt, er hvordan man kan bruke gammelt og skape nytt. Jeg skal ikke si at jeg er fantastisk og fornuftig gjenbruker, men jeg tror alle har sine favoritter man bruker i alle sammenhenger, men med forskjellig tilbehør eller tilhørende plagg. Ikke bare liker jeg gammelt blir nytt prinsippet på klær, men også når man hører på musikk man ikke har hørt på ages, kanskje aldri likt en gang, og får en 100% positiv aha-opplevelse. Eller når man drar et sted man ikke har vært på lenge, kanskje med noen andre mennesker eller i en ny sammenheng. Opplevelsen kan bli fantastisk. Det er kult.

Man skal ikke skue hunden på hårene, selv om man kjenner hunden godt.

Takk til Helle for denne her. Det der er kult!

3 kommentarer:

  1. Haha, morsomt og bra skrevet! du er morsom:P

    SvarSlett
  2. I know right?
    Ganske så fresh i klæra den dama der just like you! :)
    Konoten min er litt skada så derfor er jeg nu anonym
    Kjøss Hellllee

    SvarSlett
  3. Sofie: Nei, så koselig! :D Tusen takk!

    Anonym (Helle): Du er så søt atte! :D Jeg måtte jo bøffe bildet fra deg. DU er kul!

    SvarSlett