onsdag 18. mars 2009

Hvis det først er fint vær, liksom.

Jeg hater å sitte stille i en bortkasta lekseøkt fordi jeg ikke har noe inspirasjon til å la språket, ordene og kunnskap jeg har om "Erasmus Montanus" flyte vilt, fritt og hemningsløst. Ja, dere leste riktig - vi holder på med stykket.. ennå! Eller, i realiteten ikke, men årets siste stiloppgave handler om nettopp Ludvig Holberg og hans tekster. Men jeg føler meg tom og ubrukelig, og av den enkle grunnen bestemte jeg meg for å sjekke ut nettet for litt inspirasjon. Du veit, for en kick-start. Alt sammen bare for å hindre meg fra å ganske enkelt skape en tragisk ende på det hele ved å nekte fullføring av teksten eller om mulig noe enda verre. Noe jeg aldri ville gjort.. dessverre. Anyways, jeg fant altså denne: http://www.15minfame.net/galleri.html som er proppfull av fantastiske idéskapere, riktig nok på feil tema, men what the hell. Jeg synes ikke man skal henge seg altfor mye opp i detaljer som kan vekke frustrasjon og uglede. For å komme tilbake til saken, vil jeg absolutt si at grafitti er en original, spennende, kreativ og, ja, kul kunstform. Den er annerledes. Hvordan du tolker stykkene blir så forskjellig fra et vanlig skogsbilde eller et maleri på en brudeferd gjennom Hardanger. Det er detaljert med flotte fargesammensetninger, stilige linjer og uttrykk. Det er en kunstform jeg absolutt skulle ønske jeg mestret selv, men som jeg dessverre (eller så langt i livet) ikke har fått prøvd.



(de siste bildene nekter å skille seg, jeg beklager)

Hvis ikke dette får deg til å tenke på herr Holberg, da er jeg en drukken stein. Am I right?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar