fredag 13. mars 2009

Embrace it!

For en frihetsfølelse. For ein kjensle. For en lykke, for en drøm, for en visjon kommen til virkelighet. Endelig er det.. helg! Jeg er fantastisk glad i helga og er ikke du, så ikke fortell meg det for jeg kommer ikke til å ta deg seriøst uansett. Man kan ikke leve et liv i troa om at fritid er synd og at du kommer til å havne i skjærsilden dersom du nyter den. Helg skal behandles som et likemenneske (gjerne i form av Helga eller Helge). Du skal ikke tale stygt til den og du skal behandle den slik du ønsker at den skal behandle deg. Selv om man kanskje ikke skulle tro det, så vil jeg si at Helga/Helge har sjel. Alt som går, har sjel. Helga/Helge går fordi tida går, og tidens sjel er tidløs. Ergo: Den har ingen ende. Det vil igjen si at dersom du ikke liker Helga/Helge så har du et ganske kraftig problem nettopp fordi Helga/Helge er vedvarende i den forstand at de varer evig. De varer ikke sammenhengende, men de vil alltid dukke opp med jevne mellomrom.



Jeg synes alle skal gi Helga/Helge et realt kyss neste gang dere møter på dem (det for så vidt si i dag). Et kyss av takknemlighet. Et kyss for å vise glede, kjærlighet og tiltro.



Nå skal jeg gå å lakke mine negler røde. God helg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar