torsdag 26. februar 2009

I just want your extra time and your, puss-puss-puss-puss-puss, kiss!

Nå så jeg nettopp et meget interessant program på TvNorge. Tar jeg ikke feil går det fremdeles, men min kjære mor bytta kanal. Det handlet om et par autistiske tvillinger og deres liv.
Det var dem som fikk meg til å avgjøre dagens tema her på bloggen, nemlig musikk.
De elsker musikk og kan, bokstavligtalt, ikke leve uten. Selv om jeg har et helt annet grunnlag å skape meninger på, vil jeg likevel si det samme. Uten musikk ville jeg falt lang, tror jeg. Langt ned. Nettopp fordi det er et behov. Et stort tidsfordiv og ikke minst verktøy. Jeg trener med musikk, gjør lekser med musikk, chiller til musikk, spiser til musikk, går til musikk, sitter på bussen til musikk, ser på tv med musikk, kjører bil med musikk - rett og slett lever med musikken. Da jeg skrev at musikk for meg, er et verktøy, mente jeg ikke bare for å komme gjennom dagen, ukene, månedene og årene, men det er også en stor del av jobben min. I tillegg til å jobbe i sportsbutikk, er jeg treningsinstruktør. For å gjennomføre arbeidstiden min på en ordentlig måte, kreves det musikk. Ergo: jeg jobber også til musikk.

Min musikksmak er rik på masse forskjellig, faktisk ordentlig kontraster til tider.
Dersom jeg skal gå noen år tilbake i tid, var min musikksmak veldig ensidig og jeg nektet å like noe annet enn et par sjangere (rock, indierock og grunge) og med Nirvana som favoritt band.
Skal vi se.. skal jeg liste opp noen favoritter i skrivende stund, blir det blant annet:
Johnny Cash, Gatas Parlament&Supa Sayed, Pearl Jam, Wolfmother, Prince, Queen, Aretha Franklin, Laureen Hill, Adele, Led Zepplin, Nirvana, Bob Marley, Pantera, the Ting tings, Bruce Springsteen, Beck, Beyoncé, Pink Floyd, Roxette, Stevie Wonder.. Åkei, hjerneteppet overtar her.. Men utenom (blant annet) det der, er jeg også veldigglad i Oldschool rap og raggae. Yo!
Musikk er med på å avgjøre min dag, min selvfølelse, min oppfatning av dagen og tja, life.
Hey, gjett hvem som snørra på en stakkars og uskyldig middelaldrende dame på bussen hjem fra jobb? Halleluja!



Gotta love this man, ey?

2 kommentarer:

  1. Å, Led Zepplin <3
    Du har variert musikksmak, ja:P

    SvarSlett