tirsdag 24. februar 2009

Det flyr alltid en møll opp av lommeboka

Altså, siden jeg allerede har understreket det faktumet at jeg (once again) har slengt meg på en ny trend, kan jeg like så gjerne bare dra det (HARDT) frem i lyset at jeg er en jente og. Jeg vil påstå at den der bloggtrengden er veldig girlish, tross at det selvsagt finnes noen manne/guttelige bloggere der ut også!
Det jeg vil snakke om i dag, som er så vanvittig typisk for jenter, er dette gjentatte shoppingproblemet man omtrent ikke kan dra seg unna. Det går ikke. Umulig. Aldri. Never. Finito. Jeg er lider av syndromet, ganske heftig faktisk. For å vise dere et eksempel, kan jeg si at jeg har kjøpt type 14 par med sko siden skoleslutt i fjor sommer. Da jeg kom til 14 mista jeg telling, så jeg kan ikke sette det som et absolutt tall en gang. Sko er fantastisk og jeg tror faktisk jeg kunne overlevd på det, tross lavt energiinnhold og vitamin/mineral nivå. For å gå meg selv i forsvar, var jeg i USA den sommeren. Da er shopping et m.u.s.t. Kan hvert fall trekke av noen par på det forsvarsargumentet der.
Det som er, er at dersom jeg bare hadde holdt meg til disse skoene, hadde det jo ikke vært så ille. Men hey, selvsagt har jeg ikke og gjør jeg ikke det! Jeg shopper.. alt mulig annet og.. ofte. For ofte. Jeg klarer ikke å la noen vanvittig inspirerende, kult og fint bare ligge igjen helt aleine. Jeg mener ikke å fremstille meg selv som en overlegen, bortskjemt og slem liten pike nå, jeg prøver heller å overbevise meg selv om hvor sjuk jeg er. Jeg skylder pappa penger. Jeg skylder mamma penger.
Hva skjedde med alle de fattige barna i Afrika (og selvsagt, resten av verden)?
Alle sykdomme som trenger støtte?
Alle katastrofene og verdens problemene som ikke forsvinner uten hjelp?
Heldigvis har vi fadderbarn...

Dette her ble en lang start på et innlegg fullt av tøv. Men, er det noen som er uenig med meg? Har ikke jenter et gjennomsnittlig stort shoppingbehov? Større enn de fleste gutter?
Mens jeg sitter og gir moralpreken til meg selv, sjekker jeg den siste bestilling fra hm.com og gleder meg til mine ny bukser og par med sko ankommer postkontoret borte på nærsenteret. Help me.. anyone?

2 kommentarer:

  1. NOEN (sikter ikke til noen spesielle i det hee-eeele tatt) har et større problem en andre da Thea! hoho! du er GÆREN! men liker deg jeg, lille glade fargeklatten vår! :D GODT Å HA DEG TILBAKE, du skriver som en gud!

    SvarSlett
  2. Å, du er søt! Tusen takk kjære!

    SvarSlett